Πώς θα περάσουμε από το INDUSTRY 4.0 στο CONSTRUCTION 5.0
Ακολουθεί η τοποθέτηση του Προέδρου του ΣΕΧΒ κ. Αρμόδιου Γιαννίδη στο αφιέρωμα του Fortune Greece «Πώς θα περάσουμε από το INDUSTRY 4.0 στο CONSTRUCTION 5.0» και συγκεκριμένα στην ερώτηση :
Η επόμενη μέρα βρίσκει τον κλάδο των κατασκευών να εστιάζει στην ανάλυση δεδομένων, την πρόβλεψη και την ασφάλεια. Δίνοντας μια γεύση από το μέλλον, πόσο απέχουμε από το να δούμε drones και ρομπότ να πραγματοποιούν μέρος της δουλειάς ενός ελαιοχρωματιστή;
O Αρμόδιος Γιαννίδης, CEO της Vitex, διευκρίνισε πως οι εφαρμογές χρωματισμών και σχετικών εργασιών γίνονται ήδη πιλοτικά και αποσπασματικά με drones & robots. Προκειμένου να επέλθει όμως μία σημαντική αλλαγή στις κατασκευές θα πρέπει να μπορεί να αυτοματοποιηθεί ένα σύνολο εργασιών π.χ για να αποφευχθεί η χρήση σκαλωσιάς θα πρέπει να μπορούν να γίνουν όλες οι σχετικές εργασίες με έξυπνα μηχανήματα.
«Σε ένα ελεγχόμενο περιβάλλον όπου υπάρχουν σαφέστερες προδιαγραφές, λιγότερη πολυπλοκότητα και δεν χρειάζεται διαχείριση ανθρώπινων αναγκών θα δούμε γρήγορα τέτοιες εφαρμογές, π.χ. σε ένα ναυπηγείο ή σε μία γέφυρα. Σημαντική τάση στο μέλλον θα είναι η προκατασκευή στοιχείων όπου τα ρομπότ πολύ ευκολότερα θα ενταχθούν στις μονάδες παραγωγής. Γενικά, η τεχνολογία θα συνεισφέρει θετικά τόσο στην ποιότητα του τελικού αποτελέσματος και στην ασφάλεια των επαγγελματιών, όσο και στη διαχείριση των ελλείψεων σε τεχνικό εργατικό δυναμικό».
Δίνοντας έμφαση στην πράσινη στρατηγική, η οποία στον κλάδο μεταφράζεται σε δημιουργία προϊόντων από τα οποία θα εκλείπουν επιβλαβείς για το περιβάλλον ουσίες, αναρωτιέται κανείς εάν έχουν εκπαιδευτεί σωστά τόσο οι επαγγελματίες του κλάδου, όσο και ο καταναλωτής, ώστε να προκρίνει τέτοιου είδους προϊόντα. Ο κ. Γιαννίδης υπογραμμίζει πως η βιομηχανία χρωμάτων και η επιστήμη της χημείας έχουν ήδη κάνει άλματα σχετικά με την επιβάρυνση από επιβλαβείς ουσίες στα προϊόντα. Όμως, οι καταναλωτές όπως και αρκετοί επαγγελματίες δυσκολεύονται να κατανοήσουν κάποια εξόχως τεχνικά θέματα καθώς καλούνται να απαγκιστρωθούν από πεπαλαιωμένες έννοιες και μεθοδολογίες όπως τα «απλά οικολογικά» χρώματα.
«Τώρα πρέπει να αντιληφθούν τη χρησιμότητα ενός EPD (Environmental Product Declaration) και να κατανοήσουν τα ευρήματα από ένα LCA (Life Cycle Analysis). Συχνά λοιπόν επαφίενται στη γενικότερη φήμη ενός brand και τη καλή μαρτυρία σχετικά με τις πρακτικές κάποιων εταιριών οπότε αναδεικνύονται αυτές που ήδη αντιμετωπίζουν συνολικά και οργανωμένα το σύνολο του αποτυπώματος τους, την αριστεία σε κάθε πτυχή των εργασιών τους περιλαμβανομένων των σχέσεων με τους εργαζόμενους, τις τοπικές κοινωνίες και βέβαια την συνολική ποιότητα των προϊόντων και των υπηρεσιών που παρέχουν» καταλήγει.